Gelar Workshop, Prodi PAUD S2 UNNES Hadirkan Pemateri dari Norwegia.

Universitas Negeri Semarang > Postgraduate School > Berita > Gelar Workshop, Prodi PAUD S2 UNNES Hadirkan Pemateri dari Norwegia.

Prodi PAUD S2 Pascasarjana Universitas Negeri Semarang (UNNES) menyelenggarakan Workshop dengan tema Starting School: Learning From Norwegian. Kegiatan ini dilaksanakan pada rabu, 21 September 2022 pukul 08.00 sampai selesai. Prodi PAUD S2 Pascasarjana Universitas Negeri Semarang (UNNES) menyelenggarakan Workshop dengan tema Starting School: Learning From Norwegian. Kegiatan ini dilaksanakan pada rabu, 21 September 2022 pukul 08.00 sampai selesai. Kegiatan yang berlangsung secara daring ini menghadirkan pembicara yang merupakan seorang Educational Leader di Norwegia, Retno Hartanti Tomstad. Peserta yang tergabung dalam kegiatan ini lebih dari 150 orang yang terdiri dari mahasiswa S2 PAUD UNNES dan mahasiswa S1 PG-PAUD UNNESKoorprodi Magister PAUD UNNES, Yuli Kurniawati Sugiyo Pranoto, menjelaskan tujuan kegiatan ini untuk memperkenalkan kepada mahasiswa bagaimana Sistem Pendidikan Anak Usia Dini di negara yang mempunyai sistem pendidikan terbaik ketiga di dunia, yaitu Norwegia. Dosen yang mendapat gelar Phd-nya di Central China Normal University ini berharap para mahasiswa memiliki wawasan yang lebih luas setelah mendengar ulasan topik dari pembicara Internasional. Secara spesifik, workshop ini menyajikan praktik School: Transition from Preschool to School in Norway.
Sementara itu, Retno Hartanti Tomstad yang juga merupakan Supervisor and Mentor for Early childhood Education teacher education in practice – University i Agder Kristiansand  memaparkan bahwa saat ini Norwegia menempati urutan ketiga sebagai negara dengan sistem pendidikan PAUD terbaik di dunia, dengan skor 88,7. Menurut Retno, hal yang membuat PAUD berjalan dengan baik di Norwegia karena PAUD dilaksanakan tidak hanya di lembaga pendidikan, melainkan PAUD juga dilaksanakan di lingkungan berbasis rumah.
Pada proses transisi dari prasekolah ke sekolah dasar, Lembaga PAUD harus berkolaborasi dengan orang tua dan Lembaga sekolah dasar untuk memastikan bahwa anak-anak memiliki transisi yang aman dan lancar dari prasekolah ke sekolah dasar, serta mungkin perawatan setelah sekolah. Taman kanak-kanak dan sekolah harus bertukar ilmu dan informasi sebagai titik awal untuk kerjasama kepada anak yang tertua di prasekolah tentang bagaimana transisi mereka ke dan awal sekolah. TK harus mendapatkan izin orang tua sebelum berbagi informasi tentang data siswa dengan sekolah.Retno menambahkan bahwa guru di Norwey percaya bahwa pekerjaan yang baik seputar transisi dari taman kanak-kanak ke tahun pertama sekolah dasar dapat menciptakan prediktabilitas,  motivasi, kegembiraan, dan keamanan bagi anak-anak saat mereka mulai sekolah dasar, yang dapat berimplikasi pada sekolah masa depan anak. Retno menekankan bahwa pada bulan-bulan sebelum masa transisi, sangat penting bagi anak-anak untuk menerima:

• Kunjungi sekolah yang akan mereka datangi.
• Temui para siswa, sobat• Salam para guru.
• Mengenal lingkungan fisik sekolah: ruang kelas, toilet, dan sekolah
• bangunan.
• Menghadiri kegiatan sepulang sekolah.
• Bermain di area outdoor.
• Mereka belajar tentang prosedur, aturan, dan sistem sekolah untuk mendapatkan
• memahami budaya kelas.
• Kami juga ingin berkolaborasi dengan kelompok pra-sekolah dari taman kanak-kanak lokal yang
• anak-anak sekolah akan bersekolah di sekolah dasar yang sama dengan kelompok anak-anak kita.

Related Posts

Leave a Reply

* Kode Akses Komentar:

* Tuliskan kode akses komentar diatas:

We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR

  • Privacy Policy

Privacy Policy

At unnes.ac.id, the privacy of our visitors is of extreme importance to us. This privacy policy document outlines the types of personal information that is received and collected by unnes.ac.id and how it is used.

Log Files

Like many other Web sites, unnes.ac.id makes use of log files. The information inside the log files includes internet protocol (IP) addresses, type of browser, Internet Service Provider (ISP), date/time stamp, referring/exit pages, and number of clicks to analyze trends, administer the site, track user’s movement around the site, and gather demographic information. IP addresses and other such information are not linked to any information that is personally identifiable.

Cookies

unnes.ac.id uses cookies to store information about visitors’ preferences, to record user-specific information on which pages the site visitor accesses or visits, and to personalize or customize our web page content based upon visitors’ browser type or other information that the visitor sends via their browser.

Third-party ad servers or ad networks use technology in their respective advertisements and links that appear on unnes.ac.id and which are sent directly to your browser. They automatically receive your IP address when this occurs. Other technologies (such as cookies, JavaScript, or Web Beacons) may also be used by our site’s third-party ad networks to measure the effectiveness of their advertising campaigns and/or to personalize the advertising content that you see on the site.

unnes.ac.id has no access to or control over these cookies that are used by third-party advertisers.

You should consult the respective privacy policies of these third-party ad servers for more detailed information on their practices as well as for instructions about how to opt-out of certain practices. unnes.ac.id’s privacy policy does not apply to, and we cannot control the activities of, such other advertisers or web sites.

If you wish to disable cookies, you may do so through your individual browser options. More detailed information about cookie management with specific web browsers can be found at the browsers’ respective websites.

Consent

By using our website, you hereby consent to our privacy policy and agree to its terms.

Update

This Privacy Policy was last updated on: 2023-02-14. Should we update, amend or make any changes to our privacy policy, those changes will be posted here.

Contact Us

If you have any questions, comments, or concerns about our Privacy Policy or our practices with regards to your personal information, please feel free to contact us through the contact form on our website or by emailing us at humas[at]mail.unnes.ac.id.

This Privacy Policy is intended as a general guide to our practices in collecting and using information. If there is any inconsistency between this Privacy Policy and the terms of the Service Agreement or any other terms that may apply to specific services you use, then those specific service terms shall apply.

Terms of Use

By using our website, you agree to abide by this Privacy Policy. If you do not agree with this Privacy Policy, please do not use our website. We reserve the right to update this Privacy Policy from time to time without prior notice. Please review our Privacy Policy periodically to check for changes. Your continued use of our website following the posting of changes to this Privacy Policy means that you accept the changes.

Thank you for reading our Privacy Policy. We are committed to protecting the privacy of our website visitors and will continue to update our Privacy Policy to ensure optimal protection.